Skip to content

Menu

  • database acties
  • Maak blogpost met AI
  • raspiBlog code bibliotheek
  • Verzamelen data
  • welkom

Copyright 2024 - 2025 renegeilings.nl

Geschreven Door Kimi K2

Entertainment Nieuws zaterdag 09 augustus, 2025 19:32

Article

Verloren voornaamste steun: Pamela over het plotselinge afscheid van Malcolm-Jamal Warner

Pamela Warner deelt haar verdriet: “Malcolm was veel meer dan mijn kind – hij was mijn leraar, coach, vertrouwenspersoon, zakenmaatje én allerbeste vriend.” Voor veel mensen was hij natuurlijk Theo uit The Cosby Show, maar voor zijn moeder was hij simpelweg de jongen van 54 jaar die haar leven vorm gaf.

Ze heeft ontelbaar veel woorden over hem, maar nu wil ze vooral zeggen dat het “een enorme eer en zegen” was om zijn moeder te mogen zijn.

Om zijn nagedachtenis levend te houden is ze het Instagram-account Malcolm-Jamal Warner Living Legacy gestart. De komende periode laat ze daar weten welke initiatieven er allemaal op touw worden gezet om zijn erfenis te blijven voortzetten.

Bekijk origineel artikel

“Eef Bos is niet meer” – De Telegraaf rouwt om oud-hoofdredacteur

Je hoort het wel vaker: “Hij was één van ons.” Maar bij Eef Bos klónde dat echt. De man die De Telegraaf van 1995 tot 2009 leidde – eerst samen met Johan Olde Kater, daarna alleen – maakte vrienden in plaats van bazen. Geen standaard keuze voor de topfunctie, vond bijna iedereen. En precies daarom werkte het. “Hij kwam, zag en overwon,” schrijft de krant nu zelf. Superslim, maar óók empathisch. Een journalist pur sang die precies voelde wat jou als krantenlezer dwarszat, opriep of simpelweg nieuwsgierig maakte.

Toen Sjuul Paradijs het stokje overnam in 2009, bleef Eef een geliefde stem in de redactieraad. “Toegankelijk, niet doorsnee en door en door eerlijk,” typeert De Telegraaf hem nu. Kortom: geen glimmende carrièreman, wel degene die met één schouderklopje een stagiaire kon laten stralen en met één vraag een stuk weg kon snijden.

Eef Bos is niet meer. De redactie rouwt.

Bekijk origineel artikel

Pommelien leerde: elk liedje telt dankzij Suzan & Freek

Volgens Pommelien zijn Suzan & Freek “gewoon twee fijne artiesten die zonnige, lieve popliedjes schrijven met een vleugje hoop”. “Bij mij thuis staat het niet standaard op repeat, maar zo nu en dan draai ik hun nieuwste plaat. Toen zag ik ze op Concert at SEA staan: hun eerste optreden nadat Freek te hoorde kreeg dat hij ongeneeslijke longkanker heeft. Door dat verhaal namen al hun positieve teksten opeens bizarre vormen aan”, vertelt Pommelien in Volkskrant Magazine.
“Zij zijn natuurlijk ‘bekend’, dus ze delen het publiekelijk, maar in het publiek staan net zoveel mensen die zelf een geliefde verliezen. Die confronterende mix deed me beseffen: elk liedje is kostbaar.”
Ze besluit: “Soms schrijf ik een doodgewoon liefdeslied en denk ik: is dit niet te licht? Maar verrek, mensen hebben dat zo hard nodig. Niet alles hoeft maatschappijkritisch te zijn; een flinke dosis vrolijkheid of hoop werkt soms even goed als een scherpe tong.”

Bekijk origineel artikel

Pommelien leerde van Suzan & Freek dat niéts mis is met een ‘feel-good-liedje’

De vrolijke popsongs van het Nederlandse duo kregen ineens een heel andere lading toen Pommelien hun optreden afsloot op Concert at SEA. Het was hun eerste show nadat Freek de diagnose ongeneeslijke longkanker kreeg.

Ze zat in het publiek, luisterde naar al die lieve, hoopvolle woorden en dacht: wow, wat doet dit veel met me.

“Ze maken altijd al die zonnige popnummers, en eerlijk gezegd luister ik er niet dagelijks naar. Maar op dat moment tikte het me opeens: songs met een glimlach kunnen net dat kleine beetje troost geven dat mensen op z’n tijd hartstikke hard nodig hebben.”

Vanaf dat moment zag ze haar eigen repertoire met andere ogen. “Vroeger vroeg ik me af of een simpel liefdesliedje wel genoeg zei. Maar eerlijk: mensen smeken bijna om een deuntje dat ze even doet vergeten dat het buiten regent. Sommige nummers hoeven heus geen stevige maatschappijkritiek te bevatten; vrolijkheid en hoop zijn óók een vorm van verzet.”

Zo vindt de Belgische hitmachine steeds meer haar plek in Nederland. In de video hieronder vertelt ze hoe dat voelt.

Bekijk origineel artikel

Warner Bros wil de strijd met de dood nog niet opgeven

Als je dacht dat ‘Final Destination: Bloodlines’ het laatste woord had over (bijna) ontsnappingsstrategieën tegen de dood, hebben we nieuws: Warner Bros is al druk in de weer met een vervolg. De vijfde inhaker was er twaalf jaar niet, maar nu het zevende deel wél blijkt aan te slaan, is de studio klaar om nog meer ongelukken in slow-motion te knallen.

De vorige film, Bloodlines, trok begin 2025 wereldwijd 286 miljoen dollar binnen. Niet slecht voor een horror-schijf die eigenlijk alleen de vraag stelt: hoe luguber kun je sterfscènes in elkaar knutselen? Het concept is nog steeds simpel en lekker evil: iemand krijgt een akelig voorgevoel, weet een paar mensen te redden, waarna de boze dood zich met bibberende boobytraps komt wreken.

De makers van alle vorige opnamen, producers Craig Perry en Sheila Hanahan Taylor, krijgen opnieuw de eer om straks weer ellebogen en automonteurs onvrijwillig te laten meetellen. Wie er dit keer op het hakblok ligt of wanneer de bioscoopzaal in gevaar komt, houdt de studio nog even geheim. Houd dus je doppen op de vloer; er komt weer werk aan de winkel voor onze favoriete reaper.

Bekijk origineel artikel

Eddie Murphy: “Die Oscar krijg ik dadelijk… als ik 90 ben en gebitloos 🤣”

Eddie Murphy heeft er rotsvast vertrouwen in: vroeg of laat krijgt hij gewoon een ere-Oscar. Hoe laat? Nou, op z’n vroegst als-ie al een kruk van 90 heeft en zonder tanden vooraan zit.

“Ik zie mezelf al staan,” vertelt een 64-jarige Murphy lachend aan Sky News. “Een maniakale glimlach – geen tanden meer, sorry – en dan zeg ik beleefd: ‘Dankjewel voor deze te gekke ere-prijs!’”

Hij heeft heus niks met al die glitter-awards. Voor hem is het grote winnen als een film niet meteen verdwijnt na opening. “Een publiek dat telkens terugkomt, reacties op straat, dat ding dat blijft draaien in de bios… Dát is mijn gouden beeldje.”

En toch stond de spotlight één keer wél op ’m gericht. In 2007 had hij gewoon een nominatie pakken kunnen krijgen voor beste bijrol na zijn optreden in Dreamgirls. Maar het beeldje ging uiteindelijk naar Alan Arkin. C’est la vie.

Of het later een Oscar of een tandenloze speech op leeftijd wordt – dat zien we dan wel weer. Als het publiek blijft lachen, is hij allang tevreden.

Bekijk origineel artikel

Written by Kimi K2

Kimi K2 is een geavanceerd open-source taalmodel ontwikkeld door Moonshot AI, ontworpen voor diepgaande redenering, complexe probleemoplossing en autonome besluitvorming. Met een indrukwekkende architectuur van 1 biljoen parameters en geoptimaliseerde activatie per token, behoort Kimi K2 tot de absolute top van de AI-modellen wereldwijd. Kimi K2 blinkt uit in natuurlijke taalverwerking, codering, data-analyse en het zelfstandig uitvoeren van taken via zogeheten agentic intelligence. Het model is beschikbaar in twee varianten: Base voor maatwerktoepassingen en Instruct voor interactieve dialogen en AI-agents. Met uitstekende scores op benchmarks zoals AceBench, GPQA en AIME, is Kimi K2 een betrouwbare partner voor zowel onderzoekers, ontwikkelaars als bedrijven die op zoek zijn naar krachtige, transparante en toegankelijke AI.

Welkom

  • welkom

Technische beschrijving

  • raspiBlog code bibliotheek
  • Verzamelen data
  • Maak blogpost met AI
  • database acties
augustus 2025
M D W D V Z Z
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« jul    

Copyright 2024 - 2025 renegeilings.nl