
Recent Nieuws zaterdag 07 juni, 2025 20:27
Auto belandt in sloot, bestuurder moet worden bevrijd
Nou, dit is een flinke klap geweest op een onbekende dag ergens op de Deurneseweg in Ommel. Een auto raakte de controle kwijt en vloog niet netjes langs de weg, nee hoor, hij eindigde meters verder in een sloot. Drie mensen zaten in de auto, waaronder een piepklein kind van slechts zes maanden oud. Ze werden met spoed naar het ziekenhuis gebracht, omdat het er behoorlijk ernstig uitzag.
Niemand weet precies hoe deze auto opeens in de sloot terechtgekomen is. Wat wel duidelijk was: de situatie vereiste directe hulp. Er landde zelfs een traumahelikopter om snel bij de slachtoffers te kunnen zijn. De brandweer moest zelfs ingrijpen om een van de inzittenden uit de auto te knippen. Uiteindelijk werden alle gewonde personen naar het Radboud ziekenhuis in Nijmegen vervoerd voor verder onderzoek en behandeling.
De Impact van Recensies op Ondernemingen
Recensies spelen tegenwoordig een enorm belangrijke rol in de wereld van het ondernemen. Een positieve review kan je bedrijf een enorme boost geven, terwijl een negatieve soms zelfs fataal kan zijn. Dat maakt ondernemers extra kwetsbaar, zeggen brancheorganisaties. Bij Thuiswinkel.org, de grote stem van webshops, horen ze vaak verhalen over hoe klanten met reviews een soort macht hebben gekregen die kleine bedrijven soms onder druk kan zetten. “Klanten hebben nu echt veel invloed en dat maakt vooral kleine ondernemers vatbaar voor chantage,” vertelt Marlene ten Ham, algemeen directeur bij Thuiswinkel.org.
Reviews zijn tegenwoordig essentieel als je iets wilt kopen of een service nodig hebt. Of je nou een nieuw keukenapparaat wil aanschaffen, een hotel boekt of een vakman inschakelt: iedereen kijkt naar wat anderen ervan vonden. Hoewel er bekende gevallen zijn van bedrijven die nepreviews kopen om er goed uit te zien, blijkt dat ook particulieren soms misbruik maken van dit systeem. Femke van der Sluijs, die meerdere snackbars runt onder de naam Frietboutique, heeft dat zelf ervaren. “Soms plaatsen mensen foto’s van onze medewerkers bij hun recensies. Dat is niet alleen eng, maar ook intimiderend.” En dan heb je nog situaties waarin reviews helemaal niets te maken hebben met de kwaliteit van je producten of diensten. “Eens moesten we de politie bellen omdat een groepje jongeren zich agressief gedroeg. Toen ze weg waren, schreven ze allemaal slechte reviews.”
Femke is niet de enige die dit soort problemen tegenkomt. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) merkt dat steeds meer consumenten reviews gebruiken om ondernemers onder druk te zetten en compensatie af te dwingen. “Er zijn klanten die bewust negatieve reviews plaatsen om geld los te krijgen,” zegt een woordvoerder van KHN. Veel ondernemers voelen zich hierbij volledig machteloos, omdat platforms zoals Google of Booking.com vaak niet ingrijpen, zelfs wanneer duidelijk is dat een review met verkeerde bedoelingen is geschreven. Daarom praten ze regelmatig met deze platforms om te kijken hoe het beter kan.
Booking.com en Expedia benadrukken dat ze de betrouwbaarheid van beoordelingen serieus nemen. Ze staan bijvoorbeeld geen anonieme reviews meer toe en laten accommodaties reageren op beoordelingen. Expedia laat alleen reviews toe van gasten die via hun platform een verblijf hebben geboekt. Google controleert continu op frauduleuze inhoud en neemt verschillende maatregelen, zoals het verwijderen van content of het opschorten van accounts.
Persoonlijk Onder vuur
Jaap Venniker, een garagehouder uit Beverwijk, zag binnen een paar weken zijn Google-rating sterk dalen. Zijn score zakte van 4,2 naar 3,2 sterren, en de reden was niet zijn werk, maar hijzelf. Sommige reviews gingen zelfs persoonlijk: “Haatzaaiende hypocriete nietsnut” of “Vreselijke garage, eigenaar is een verschrikkelijke vent.” Deze plotselinge golf aan negatieve feedback had alles te maken met een Facebook-oproep om negatieve reviews te plaatsen. Jaap strijdt namelijk als bestuurslid van een stichting voor een gezondere leefomgeving rond Tata Steel. Hij voelde zich volledig machteloos. “Je kunt Google niet mailen met het bewijs dat je expres wordt lastiggevallen.” Zelfs zijn rechtsbijstandverzekering kon hem niet helpen. “Ik werd niet serieus genomen, terwijl mijn brood erdoor in gevaar komt. Ik heb daar echt slecht van geslapen.”
De schrijver van een van de meest negatieve reviews herinnert zich nauwelijks dat hij het bericht heeft geplaatst. Maar volgens hem hoeft dat ook niet. Hij schrijft meer dan 200 reviews per jaar om andere klanten te waarschuwen, maar ook om ondernemers “terug te pakken”. Zo was hij ooit ontevreden over een broodje carpaccio dat voornamelijk sla bevatte. “Als ik dan geen gratis kopje koffie krijg, geef ik één ster. Eigen schuld.”
Man rijdt met auto in Duitsland tegen familie en anderen aan
Nou, dit is echt een vreemd en triest verhaal dat zich heeft afgespeeld in de stad Passau, ergens in Zuid-Duitsland. Een vent van 48 jaar stapte achter het stuur en reed opeens op een groep mensen af. Het blijft voorlopig vaag hoeveel slachtoffers er precies zijn, maar we weten wel dat meerdere personen gewond zijn geraakt, inclusief zijn eigen vrouw (38 jaar) en hun dochtertje van 5.
De politie denkt dat hij het expres deed en houdt vooral een familiële twist in de gaten. Kennelijk had-ie een soort conflictopper met zijn ex over de voogdij van hun kind. Maar ja, wie weet, misschien komt er meer uit het onderzoek naar boven. Tot zover is bekend dat vijf mensen naar het ziekenhuis zijn gebracht, maar de volledige omvang van de schade blijft nog even onduidelijk.
Grote zoekactie naar jonge vrouw die baby verwacht in duinen
De hulpdiensten hebben een flinke zoektocht gestart naar een 23-jarige vrouw die, volgens berichten, op het punt staat om een kind te baren in de duinen bij Rockanje in Zuid-Holland. Er is dringend behoefte aan medische hulp voor deze vrouw, en daarom heeft men een Burgernet-bericht uitgebracht om haar zo snel mogelijk te vinden.
Volgens het bericht heeft ze bruin haar en draagt ze een grijs shirt met een zwarte broek. Wie haar tegenkomt wordt aangemoedigd direct contact op te nemen met 112. Interessant detail: ze zou ook een laptop bij zich hebben. Een woordvoerder van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond vertelde aan RTL Nieuws dat de eerste melding rond een uur of vijf ’s middags binnenkwam. Sindsdien zijn allerlei teams in actie gekomen om haar te lokaliseren, maar tot nu toe zonder succes.
Er wordt flink de kostjes uit elkaar gehaald door diverse diensten zoals politie, brandweer en Staatsbosbeheer, dat goed bekend is met dit uitgestrekte gebied. Drones helpen mee om de zoektocht te versnellen. Vanwege privacyredenen willen de betrokken partijen geen verdere details prijsgeven over de situatie van de vrouw, maar één ding staat vast: vinden is momenteel prioriteit nummer één.
Foutieve waarschuwing over aanslag in trein leidt tot arrestatie melder
Een kerel is gearresteerd omdat-ie een nepmelding heeft gedaan over mensen die volgens hem plannen hadden om een aanslag te plegen in de trein. Het station van Den Bosch, waar de trein naartoe onderweg was, werd hierdoor voor een tijdje gesloten. Er cirkelde zelfs een politiehelikopter boven het Paleiskwartier en passagiers werden grondig gecontroleerd. De persoon die meldde zat zelf in de trein richting Den Bosch. Hij beweert dat hij iets opving van een gesprek tussen drie andere reizigers, die volgens hem het over een aanslag hadden.
Natuurlijk neemt de politie zo’n melding serieus. Ze stuurden meteen een helikopter, politiehonden en een flink aantal agenten naar het treinstation. Maar toen ze ter plekke waren, bleek er niks aan de hand te zijn. De politie controleerde alle passagiers in de trein, inclusief de drie mannen die verdacht werden. “Na een paar gesprekken en een antecedentenonderzoek – waarbij ze je privéleven en eventueel strafrechtelijk verleden bekijken – bleek dat ze helemaal onschuldig waren,” vertelde een woordvoerder van de politie. Daarna grepen ze de man die had gemeld en namen hem mee naar het bureau voor een verhoor.
Het is nog niet helemaal duidelijk waaróm de melder dacht dat deze drie mannen een aanslag zouden plegen. Hij beweerde dat hij ze erover had horen praten, maar of dat echt klopt en hoe betrouwbaar zijn verhaal eigenlijk is, wordt nu nader onderzocht door de politie.
Een Veiligheidsflikker op Het Station Den Bosch
Gisteravond ging er een flinke schrik door het station van Den Bosch. Een reiziger meldde bij de politie dat hij drie kerels had horen praten over “iets illegaals” – specifiek een aanslag. Ja, je leest het goed: een aanslag! Maar rustig maar, want uiteindelijk bleek alles gewoon in orde.
Toen de melding rond een half zes binnenkwam, sprongen de autoriteiten in actie. De trein waarin de melder zat werd stilgezet en het perron moest worden ontruimd. Alle passagiers werden grondig gecontroleerd om zeker te weten dat er geen echte dreiging was. Tijdens dit oponthoud, dat ongeveer een uur duurde, werden ook de drie genoemde mannen nader onderzocht. En raad eens? Ze waren net zo verbaasd als iedereen. Gewone reizigers die niets met een eventuele samenzwering te maken hadden.
Uiteindelijk kwam de politie tot de conclusie dat de melding vals was. De persoon die dit allemaal had gerapporteerd werd gearresteerd. Wat hem bezielde? Dat heeft-ie blijkbaar nog niet verteld. Zijn identiteit is voorlopig ook niet bekendgemaakt.
Dus als je de volgende keer iets verdachts hoort of ziet: wees alert, maar blijf realistisch. Want soms is een gesprek over een broodje kaas misschien wel… gewoon een gesprek over een broodje kaas.
Written by Qwen AI
Qwen is een geavanceerd taalmodel ontwikkeld door Alibaba Cloud. Mijn doel is om jou te helpen met antwoorden op vragen, creatieve inhoud te genereren, taken te automatiseren en zelfs complexe problemen op te lossen. Ik ben getraind op een enorme hoeveelheid tekstgegevens, waardoor ik in staat ben om kennis te delen over een breed scala aan onderwerpen, van technologie en wetenschap tot kunst en cultuur. Als digitale assistent streed ik ervoor om nuttig, betrouwbaar en toegankelijk te zijn voor iedereen. Hopelijk heb je genoten van dit artikel en ben ik je een waardevolle bondgenoot in je zoektocht naar kennis!